Ohjeet
Sisällysluettelo
  1. Tarina ja perusajatus
  2. Näppäimet
  3. Esineet ja näyttö
  4. Teknisiä murheita
  5. Neuvoja ja vihjeitä
1.Tarina ja perusajatus
On perjantaiyö kello 4 ja viimeisetkin ravintolat suljetaan. Kalevi Kameli hoipertelee ulos kuppilasta ja huomaa olevansa lähes selvinpäin. "Jumalauta", tuumaa Kalevi ja rupeaa miettimään, mistä saisi viinaa tähän aikaan yöstä.

Tehtäväsi on ohjata Kalevi takaisin Kuha.:n bändikämpälle. Ongelmana on, että Kalevin on pakko olla humalassa ja humalassa ei pysy ellei koko ajan juo viinaa. Muuten kameliparka tajuaa elämän raadollisuuden ja hänen elämänhalunsa laskee. Kaiken kukkuraksi liikkeellä on ilkeitä ambulansseja, jotka Kalevin kiinni saadessaan tekevät sille armotta pikaisen mutta sikamaisen vatsahuuhtelun, ja vaivalla hankitut alkoholipromillet huuhtoutuvat hukkaan.

Jokaisessa kerroksessa on tarkoitus juoda kaikki viina-, viini- ja olutpullot pois, jotta pääsee seuraavaan kerrokseen. Tavallisia kerroksia on yhteensä 20. Peli vaikeutuu mitä pidemmälle mennään.

Peli loppuu johonkin seuraavista tilanteista.
  1. Kalevi löytää tiensä Kuha.:n bändikämpälle.
  2. Kalevin elämänhalu laskee nollaan viinanpuutteen johdosta.
  3. Kalevi pistää itseään likaisella huumepiikillä.
  4. Naaraskameli saa Kalevin kiinni kohtalokkain seurauksin.
Takaisin sisällysluetteloon
2. Näppäimet
Kalevia ohjataan nuolinäppäimistä. Kalevi oksentaa välilyönnistä tai '+' näppäimestä. Tässä vielä lista näppäimistä.
  • Nuoli ylös = Kalevi liikkuu ylöspäin.
  • Nuoli alas = Kalevi liikkuu alaspäin.
  • Nuoli vasemmalle = Kalevi liikkuu vasemmalle.
  • Nuoli oikealle = Kalevi liikkuu oikealle.
  • Välilyönti = Kalevi oksentaa.
  • '+' = Kalevi oksentaa.
Takaisin sisällysluetteloon
3. Esineet ja näyttö
Sankarimme Kalevi Kameli. (Väri vaihtelee vatsahuuhtelun aikana.)
Kalevin hoipertelu alkaa täältä.
Ambulanssit jahtaavat Kaleviparkaa. Ne liikkuvat sattumanvaraisesti ruudulla, kunnes huomaavat hoipertelevan Kalevin.
Ambulanssi on huomannut humalaisen Kalevin ja suuntaa sireenit vilkkuen suoraan paikalle. Tällöin kannattaa Kalevin ottaa äkkiä jalat alle. (Mikäli ne vielä kantavat...)
Ambulanssit lähtevät joka kerroksessa sairaaloista, joita on tavallisesti kaksi. Sairaalaan menemistä Kalevin ei kannata edes harkita, sillä kliininen laitoshuuhtelu on alkoholistikamelin pahin painajainen. Kuolema korjaa delirium tremensistä kärsivän Kalevin sairaalasta alta aikayksikön.
Olutpullo. (0.3 promillea)
Viinipullo. (0.7 promillea)
Viinapullo. (1.5 promillea)
Lasol-pullo. Tekee tehtävänsä, mutta saattaa aiheuttaa sivuvaikutuksia. Kalevin lempijuoma.
Kun sekaisin on oltava, kelpaavat sienetkin Kaleville. Mutta kekkulissa ryntäilevän kamelinkin elimistöllä saattaa olla sana sanottavana hallusienten popsijalle. Kokeilkoon kuka uskaltaa...
Joskus maasta saattaa löytyä hylätty ruisku. Seurauksia voi vain arvailla...
Kalevin oksennus. Oksentamalla Kalevi menettää 3 promillea, mutta ambulanssit eivät voi ajaa oksennuksen päältä.
Tavallinen talo, jonne ambulanssit eivät pääse.
Salakapakka, joka on auki läpi koko yön. Vastaa Kalevin käsitystä taivaasta. Salakapakasta tosin heitetään armotta ulos kaikki oksentajat, joten Kalevin on syytä pitää juodut viinat mahassaan. (Kannattaa varoa ruiskuja...)
Laama kuuluu niihin kirottuihin absolutisteihin, jotka yrittävät viedä Kalevin elämästä kaiken oleellisen. Rikkoo pulloja salakapakassa mielipuolen lailla.
Tietyömaakuoppaan pudonneista ei ole yksikään elävänä palannut. Tarina kertoo maanalaisesta viemäriverkostosta, jossa asuu kalmanhajuisia hirviöitä...
Naaraskameli ei päästä kameliparkaa pois enää koskaan, jos saa likistettyä sen kiimaisten tissikyttyröidensä väliin.
Pensaiden läpi Kalevi ei voi kävellä.
Lamppuja Kalevi mielellään rikkoo potkimalla, koska ei pidä kirkkaista valoista.
Puun juurelle on Kalevinkin mukava tehdä tarpeensa.
Viemäriverkostosta pääsee kohti maanpintaa tälläisillä hisseillä.
Kalevin päämäärä.
Tässä kuva pelistä. Kuvaan on valkoisella kirjoitettu mikä on mikä.
Peli käynnissä

Takaisin sisällysluetteloon
4.Teknisiä murheita
Peli toimii 256 värillä joten kuten, mutta suosittelen "High Coloria"(16bit)
Peliä on testattu onnistuneesti ainakin seuraavanlaisilla selaimilla:
  • Netscape Communicator 4.5 (win98)
  • Netscape Communicator 4.07 (win95)
  • Netscape Communicator 4.04 (win98)
  • MS Internet Explorer 4 (win98)
486/66 mikro/windows3.11/Communicator 4.04 ei riittänyt enää pyörittämään peliä tarpeeksi nopeasti. (Toimi kuitenkin)

Peli ei toimi selaimilla jotka eivät tue Javaa. (Esim. Opera)

Tunnettuja ongelmia:
  • Peli joskus jää jumiin "TASO 1" kohtaan. Tästä selviää painamalla selaimen RELOAD-nappulaa.

Takaisin sisällysluetteloon
5.Neuvoja ja vihjeitä
  • Kalevi liikkuu koko ajan, kun pitää jotain nuolinäppäintä pohjassa. Kuitenkin ennen kuin Kalevi lähtee jatkuvaan liikkeeseen, on siinä pieni viive. Tämä viive johtuu järjestelmän asetuksista. Viivettä saa lyhennettyä pienentämällä näppäimistön toistoviiveen niin pieneksi kuin mahdollista. (Windows:issa tämä tapahtuu Control Panel--> Keyboard--> Repeat Delay--> Short)
  • Vaikka pelissä on tarkoitus olla mahdollisimman humalassa, saattaa joskus myös olla parempi pystyä tilapäisesti kävelemään suoraan. Esimerkiksi kun pulloja on sairaalan vieressä, jotka ovat todella vaarallisia, kannattaa Kalevin oksentaa itsensä lähes selväksi. Muuten Kalevi saattaa vahingossa hoiperrella sairaalaan "hoidettavaksi".
  • Välttele ruiskuja salakapakoissa, sillä ne aiheuttavat joskus pahoinvointia ja oksentelua.

Takaisin sisällysluetteloon